Dude تم نشره October 2, 2024 تم نشره October 2, 2024 بسم الله الرحمن الرحيم هذا الموضوع لشرح تخصص القوس قبل البدء بالموضوع هذه بضع من المصطلحات العامة التي تحتاج لفهمها مصطلحات عامة البراعة : خاصية في اللعبة ترفع هجوم ودفاع الشخصية من تخصص الرامي(فقط) و نسبة التفادي لجميع التخصصات الحظ : يرفع نسبة الحصول على ضربة حرجة القوة : يرفع الهجوم للمحاربين خاصة ولكنه يزيد من هجوم الرماة أيضا بنسبة أقل(أحتاج تاكيد على النسبة) مهارة دعم : يزيد خاصية ما من خصائص الشخصية المستهدف ديبف : يقلل خاصية ما من خصائص الشخصية المستهدف مهارة كامنة : مهارة مفعلة تلقائيا, لا يمكن تفعيلها حيث أنها تزيد من خصائص الشخصية من بعد وضع النقاط بها مباشرة النزيف : تاثير ضرر يتفعل كل ثلث ثانية السم : تأثير ضرر يتفعل كل ثانية رغم كون القوس تخصص بسيط نوعا ما, إلا ان كل لاعب للقوس تختلف طريقة لعبه عن الآخر حتى في المستوى 39 وذلك لكثرة نقاط المهارات في شجرة القوس في حالة اللعب بشجرة قوس فقط (طبعا, لا ينصح بهذا) لذلك سنقوم بالتعمق في هذا الموضوع في مهارات القوس عامة وبأساليب اللعب بالقوس خصيصا -الرمية الثاقبة- أعلى مهارة هجومية ضررا بتخصص القوس بعد الألغام الموقوتة, يزداد الضرر مع تسمم الشخصية المستهدفة او نزيفها -الأسهم المتناثرة- مهارة بمنطقة واسعة من الضرر تقوم بتسميم الشخصية المستهدفة بنسبة نجاح 83 بالمئة -سيد السموم- تزيد من ضرر أثر التسميم على الهدف المصاب ب الأسهم المتناثرة لنسبة تصل ل 60بالمئة -أغنية الموت- مهارة هجومية تقوم بإصابة الشخصية المستهدفة بالنزيف بنسبة نجاح 83 بالمئة -سيد النزيف- تزيد من ضرر أثر النزيف على الهدف المصاب ب أغنية الموت لنسبة تصل ل 60 بالمئة -سيد الرماة- مهارة دعم تزيد من نسبة نجاح إصابة الشخصية المستهدفة بالنزيف او التسميم بنسبة إضافية تصل ل15بالمئة -الصعقة الخارقة- مهارة دعم تقوم بإسترداد نقاط الطاقة كل 10 ثواني بنسبة تصل ل 15 بالمئة -تدريب القوة- مهارة كامنة تقوم بزيادة إحصائية القوة بنسبة تصل ل 75 بالمئة -المقاومة المائية- مهارة كامنة تقوم بزيادة المقاومة المائية للشخصية -عين النسر- مهارة كامنة تقوم بزيادة المدى الفعال للشخصية -كشف التسلل- مهارة تقوم بكشف الشخصيات المخفية بنطاق معين حول الشخصية -المصيدة- مهارة تقوم بتثبيت الشخصية المستهدفة وتمنع مهارات الحركة -نصب الكمين- مهارة كامنة تزيد من مدة المصيدة لمدة تصل ل 6 ثواني -الفخ الشائك- مهارة كامنة تقوم بتفعيل النزيف على الشخصية المستهدفة فور وقوعه بالمصيدة -سيد القوس- مهارة كامنة تقوم بزيادة هجوم حامل القوس بنسبة تصل ل 15 بالمئة -سهم الرقصة- مهارة هجومية من ذات مدى فعالية قصير تقوم بصعق الخصم لمدة تصل ل 6 ثواني -الألغام الموقوتة- مهارة هجومية فردية ذات مدى فعالية قصير, والأعلى ضررا بتخصص القوس وتقوم بإختراق الدفاعات -الإنفجار المدمر- مهارة هجومية جماعية ذات مدى فعالية قصير تقوم بإختراق الدفاعات -الرياح العاصفة- مهارة داعمة تقوم بزيادة سرعة اللاعب (ومتعة اللعب) -رياح الفريق العاصفة- مهارة داعمة تقوم بزيادة سرعة اللاعبين بالفريق بالإضافة فقرة إضافية كون مهارة سر الإنعاش الأكثر غموضا في التخصص لعدم إستخدامها عامة, هنا شرح خاص بمهارة سر الإنعاش -سر الإنعاش- مهارة إسترداد تقوم بإسترداد نقاط الصحة كل 30 ثانية -بحث سر الإنعاش- مهارة كامنة تقوم بإضافة نسبة من نقاط الصحة للكم المسترد من نقاط الصحة الصورة التالية تبين القيم المستردة يتجنب غالب اللاعبين هذه المهارة كونها أولا مهارة دفاعية وثانية بسبب انها تتفعل مرة واحدة لكل 30 ثانية, بالنسبة للنقطة الأولى فهي صحيحة, حيث ان المهارة تاخذ 10 نقاط كاملة بعيدا عن المهارات الهجومية مما قد يجعلها غير محببة للاعبين عامة لرغبتهم بالقيام بالأضرار العالية كمبدأ عام. اما بالنسبة للنقطة الثانية فهذا سوء فهم للمهارة,نعم صحيح انها تقوم برد الصحة كل 30 ثانية ولكن ذلك ان لم تقم بتفعيلها مرة أخرى بعد فترة التجهيز, حيث ان الإسترداد يتفعل بكل مرة يتم فيها تفعيل المهارة بمعنى انك تسترد 450 + 6% كل 5 ثواني(زمن التجهيز) مما يعني لو قارننا بالفهم الطبيعي للمهارة فهي فعليا تقوم برد 2700+36% من نقاط صحة المستخدم وهذا طبعا دون الحديث عن تأثير خواص الدروع من ناحية زيادة الإسعاف/إنعاش المحصل. لذلك, رغم عدم رؤيتي لآن لشخص يقوم باللعب برامي دفاعي بحت, من أراد فعل ذلك فهذه المهارة التي تحتاجها. حارس القوس كغيره من الحراس, لديه مهارة كامنة عند تفعيله وديبف على الهدف عند استخدام مهارة الحارس عليه -تأثير الحارس الأول- بالحارس الأول يقوم تأثير الحارس بزيادة سرعة المستخدم ب 10 بالمئة -تأثير الحارس الثاني- بالحارس الثاني, يقوم تأثير الحارس أيضا بدعم المصيدة لكي يزيد من المدى الهجومي لها لكي تصبح قادر على إصطياد الأهداف من مسافة أعلى -تأثير الديبف المطبق على الهدف- عند استخدام الحارس على أي هدف يتم تطبيق إبطاء سرعة الهجوم عليه مما يجعل الضربات التلقائية أبطئ عند الهدف رغم كون هذا الحارس هو حارس"القوس" يمكنك التبديل بالحراس سواء كان لحارس المنجنيق,النشاب او القوس على حسب أسلوب اللعب المتبع أو الحالة التي يتم إستخدام الحارس بها. تنويه: في حديثي عن أساليب اللعب المختلفة, يكون التركيز على الفائدة والإضافة في الحروب أسلوب الضرر الثابت والمستمر بهذا الترتيب يكون التركيز بالمهارات الداعمة التي تزيد من ضرر النزيف والسم مع إضافة المهارات المفيدة للفريق مثل الشبكة وكشف التخفي مما يزيد من الفائدة العامة للفريق في القضاء على المحاربين وعرقلة تحركهم وذلك بسبب ان الضرر الناتج عن النزيف, السم(وجميع مهارات تأثير الأضرار مثل الحريق وغيرها ) لا يخضعون للتخفيض من قبل الدفاع. أهم المهارات المهارات الإختيارية مثال لشجرية ملاحظات رغم كون هذا الأسلوب عامة مفيد للفريق, ستحصل على عدد قتلات أقل من الأساليب الآخرى مما قد يكون محبطا البونبون والإسعاف يعيق من كون ضررك قاتلا عامة لذلك وجود ساحر بمهارة تقليل الإسعاف أمر مفيد أسلوب المنجنيق كون حارس المنجنيق, الأعلى ضررا من باقي الحراس سمي بهذا الإسم. بهذا الترتيب يكون التركيز على المهارات التي تقوم بتعبئة خانة الحارس بأسرع وقت ويكون اللعب عامة بالضرب بالحوارس وإستخدام مزايا القوس إضافة لذلك أهم المهارات المهارات الإختيارية مثال لشجرية ملاحظات يجب إستخدام بفات الفريق لتجميع حارس المنجنيق إستخدام الحارس الثاني عامة قبل الحارس الأول تفعيل المباغت على الحارس الأول خاصية زيادة الهجوم أفضل بهذا الأسلوب لزيادة ضرر المنجنيق ترتيب ممل نوعا ما, لكن يعتبر الأفضل من ناحية الأضرار أسلوب الرمية الثاقبة أبسط ترتيب للقوس ومن أكثرهم فعالية, بكل بساطة يكون التركيز على زيادة ضرر مهارة الرمية الثاقبة أهم المهارات المهارات الإختيارية مثال لشجرية ملاحظات للعب بهذا الأسلوب, يكون التركيز على إستخدم مهارة الهدف الدقيق على الخصم وتفعيل حارس النشاب وقت القتال. بعد تفعيل المهارة على الخصم يتم إستخدام تسلسل المهارات التالية, شبكة, حارس الثاني, مباغت, ثاقبة. بعد الوصول لنهاية التسلسل يقوم اللاعب بإستخدام الثاقبة فقط المغزى من الفخ الشائك هو تفعيل النزيف بأقصر مدة ممكنة لعدم إطالة تسلسل الضربات وزيادة ضرر الثاقبة بفعل النزيف. المجموع الكلي لزيادة ضرر الثاقبة بدون حساب المباغتة تكون 25% من الضرر بعد إتباع التسلسل زيادة ضرر المهارة المتوفر في دروع العربة يزيد من فعالية هذا الأسلوب بدرجة كبيرة لعب هذا الترتيب مع نشاب او رمح خطير جدا من أمتع أساليب اللعب بالقوس وذلك بسبب عامل وجود ال"كومبو" الذي لا يوجد عادة بالقوس العب القوس إذا تهتم بمتعة اللعب أكثر من الضرر / البريستيج عندك قابلية لتجريب ترتيبات مختلف لتصل للترتيب المناسب لك لديك النية لبيع بف السرعة بذهب لدعم فريقك بالسرعة وتعطيل الخصم سيتم توسيع الموضوع مع فتح المستويات الجديدة / تأسيس اساليب لعب جديدة --------------------------------- Greetings This topic is to explain the Bow class Before starting the topic, here are some general terms that you need to understand General Terms Dexterity: property in the game that increases the attack and defense of the character of the archer specialty (only) and the evasion percentage for all specializations Luck: Increases the percentage of getting a critical hit Strength: Increases the attack for warriors in particular, but also increases the attack of archers by a smaller percentage De-Buff: Decreases a property of the targeted character's characteristics Passive skill: An automatically activated skill, it cannot be activated as it increases the character's characteristics after putting points into it directly Bleed: A damage effect that activates every third of a second Poison: A damage effect that activates every second Although the bow is a fairly simple class, each bow player has a different way of playing even at level 39. That is due to the large number of skill points in the bow tree when playing with only the bow tree (of course, this is not recommended). Therefore, we will delve into the general bow skills and in bow playing styles. -Aimed Shot- The highest damaging offensive skill with Bow Specialization after Timed bomb, damage increases as the target character is poisoned or bleeds -Multiple Shot- A skill with a wide area of damage that poisons the target character with an 83% success rate -Poison Mastery- Increases the damage of the poison effect on the target hit by scattered arrows by up to 60% -Bloody Shot- Offensive skill that inflicts bleeding on the target character with an 83% success rate -Bleeding Mastery- Increases the damage of the Bleeding effect on a target hit by Death Song by up to 60% -Archer Mastery- An Active skill that increases the success rate of inflicting bleeding or poisoning on the targeted character by an additional 15 percent -Supernatural Spell- An Active skill that restores energy points every 10 seconds by up to 15 percent -Strength Training - A passive skill that increases the Strength stat by up to 75 percent -Water Resistance- A latent skill that increases the character's water resistance -Hawk Eye- A latent skill that increases a character's effective range -Detect Stealth- A skill that reveals hidden characters within a certain range around the character -Throw Trap- A skill that immobilizes the target character and prevents movement skills -Strong Trap- Passive Skill that increases the duration of the trap for up to 6 seconds -Thorny Trap- A passive skill that activates bleeding on the target character immediately after he falls into the trap -Bow Mastery- Passive skill that increases the bow wielder's attack by up to 15 percent -Dancing Arrow- A short-range offensive skill that stuns the opponent for up to 6 seconds -Timed Bomb- A short range individual offensive skill, it is the highest damaging in the Bow specialization and penetrates defenses -Mass explosion- A short range, effective group attack skill that penetrates defenses -Wind Walk- An Active skill that increases the player's speed (and the fun of playing) -Party Wind Walk- An Active skill that increases the speed of the players on the team Extra section Since the Regeneration Secret skill is the most mysterious in the specialty due to its general lack of use, here is a special explanation of the Regeneration Secret skill -Regeneration Secret- A recovery skill that restores health points every 30 seconds -Regeneration Secret Research- A passive skill that adds a percentage of health points to the amount of health points recovered The following image shows the regeneration values Most players avoid this skill. First, it is a defensive skill, and second, it activates once every 30 seconds. As for the first point, it is correct, as the skill takes 10 full points away from offensive skills, which may make it unpopular with players in general because of their desire to do high damage as a general principle. As for the second point, this is a misunderstanding of the skill. Yes, it indeed restores health every 30 seconds, but that is if you do not activate it again after the cooldown is done, as the recovery is activated every time the skill is activated, meaning that you recover 450 + 6% every 5 seconds (preparation time), which means if we compare it to the normal understanding of the skill, it actually restores 2700 + 36% of the user's health points, and this is of course without talking about the effect of gear properties in terms of increasing the recovery/revival of the wearer's. Therefore, although I have not seen anyone playing as a purely defensive shooter yet, whoever wants to do that, this is the skill you need. The Bow's Soul Guard, like other guardians, has a passive skill that is activated when it comes out and an activated debuff on the target when using the soul guardian attack skill. -First Guardian Effect- The first guard effect increases the user's speed by 10 percent -Second Guardian Effect- With the second guard, the guard's effect also supports the trap to increase its attack range so that you can catch targets from a higher distance -The effect of the debuff applied to the target- When using the Guardian attack skill on any target, attack speed slowdown debuff is applied to it, making auto attacks of the target slower Note: Although this soul guardian is the "bow's" soul guardian, you can switch them any time you need, whether it is a ballista soul guardian, crossbow soul guardian or bow soul guardian, depending on the style of play followed or the situation in which the guard is used Note: When I talk about different play styles, the focus is on the benefits and additions to your faction in wars Utility DOT In this skill-tree, the focus is on skills that increase the damage of bleeding and poison, while adding skills that are useful to the team, such as trap and detecting stealth, which increases the overall benefit for the team in eliminating the fighters and hindering their movement, that being due to the damage resulting from bleeding, poison (and all DOT effects such as burn and others) are not subject to reduction by defenses Most important skills Optional skills Example skill tree Notes Although this playstyle is generally beneficial to the team, you will get fewer kills than other methods which can be frustrating Premium healing elixirs and pots prevent your damage from being fatal in general, so having a mage with the Healing Reduction skill is useful Ballista style Named after the Ballista soul guardian, which has the highest damage of all the guardians. With this playstyle, the focus is on skills that fill the guard slot the fastest, and you would generally play around hitting the enemy with the guardian skill and making use of the bow's advantages Most important skills Optional skills Example skill tree Notes party buffs must be used to summon the ballista's guardian The second guardian is generally used before the first guardian Activate Surprise attack on the first guard The attack stat from gear is better with this method to increase the ballista guardian damage A rather boring skill tree, but it is considered the best in terms of damage Aimed Arrow Style One of the simplest and most effective bow skill trees, simply focuses on increasing the damage of the Aimed Shot skill Most important skills Optional skills Example skill tree Notes To play this style, the focus is on using the Sharp Aim skill on the opponent and activating the Crossbow Soul Guardian during combat. After activating the skill on the opponent, the following skill sequence is used: Throw trap, Second Guard, Surprise Attack, Aimed shot. After reaching the end of the sequence, the player uses Aimed shot The point of the thorny trap is to activate the bleed effect in the shortest time possible to avoid prolonging the sequence of hits and increasing the damage of the Aimed shot due to the bleeding. The total damage increases of Aimed shot without taking into account the surprise attack skill is 25% of the damage after following the sequence Increased skill damage, the property which is available on the premium armor greatly increases the effectiveness of this style Playing this style with a crossbow or spear is very deadly One of the most enjoyable ways to play the bow class is due to the existence of the combo factor, which is not usually found with a bow Play the bow if More concerned with fun than damage/prestige You have the ability to try different skill trees to find the right one for you You intend to sell the speed boost for gold to support your team with speed and disrupt the opponent The topic will be expanded as new levels are unlocked/new gameplay styles are established 2 1 Quote
Rocklee تم نشره October 7, 2024 تم نشره October 7, 2024 يا ريت توزيعك المفضل ويكون في فيديو مرفق لمهارة سر الانعاش لان في استرداد عند الرماح مش فاهمه 1 Quote
Dude تم نشره October 10, 2024 Author تم نشره October 10, 2024 On 10/7/2024 at 9:18 AM, Rocklee said: يا ريت توزيعك المفضل ويكون في فيديو مرفق لمهارة سر الانعاش لان في استرداد عند الرماح مش فاهمه تم إضافة التوزيعات تحت اسلوب اللعب, المفضل لدي هو ترتيب الرمية الثاقبة لانه أمتع ترتيب لعبته للآن. بالنسبة لمهارة سر الإنعاش بإذن الله بعد الترجمة الإنجليزية 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.