-
Posts
248 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
25
DEV XyT last won the day on شتنبر 4 2024
DEV XyT had the most liked content!
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
DEV XyT's Achievements
-
Hello, We're sorry for the issue that occured. I've issued a compensation of twice the item's price. You'll find it in your Points Wallet directly. You can purchase the crest and try again. If the issue still persists, don't hesitate to reply to this ticket, and we'll sort it out. Regards, XyT
-
DEV XyT changed their profile photo
-
أعزائنا فرسان وفارسات عالم الأسرار أسعد الله مساءكم وجمعة مباركة هذا بيان لما حدث ليلة أمس. ماذا حدث؟ بسبب خطأ غير متوقع حدث بتاريخ 11/07 في تمام 00:47 بتوقيت السعودية، اضطررنا لإيقاف اللعبة بسبب كون الخلل يمس مباشرة أحد الأنظمة المركزية للخادم، والذي يشرف على حفظ وتلقي بيانات اللاعبين في ومن قواعد بيانات اللعبة. بعد بحث وتحقيق معمق، انتبهنا إلى أن المشكلة في حد ذاتها ليست بالأمر المهم، (في هذه الحالة: استغراق عملية حفظ لسجلات اللاعبين وقتا أكثر بقليل من اللازم)، وذلك لأن هذا النوع من المشاكل لا يحدث إلى بشكل نادر. ولكن هذا لفت انتباهنا إلى نقطة ضعف، وهي أن الأنظمة الأساسية للخادم، رغم أنها مصممة بحيث لا تحدث أخطاء أثناء عملها، فهي ليست منيعة، ومعرضة للسقوط بسبب أدنى خلل (خطأ برمجي، انقطاع الاتصال مع إحدى قواعد البيانات لفترة من الزمن...)، وتوقفها عن العمل يعني توقف اللعبة بأكملها. المشكلة المترتبة عن ذلك، بغض النظر عن ضرورة إعادة تشغيل الخادم، هو ضياع بيانات اللاعبين لفترة من الزمن. هذه المدة في حد ذاتها ليست طويلة (بضعة دقائق)، وليست بالإشكال الكبير. لكن النقطة الأهم هي أن عمليات الحفظ بقواعد البيانات التي تتم إثناء اشتغال الخادم لا تكون كاملة، بحيث يتم حفظ كل شخصية بشكل انفرادي، وفي أوقات مختلفة. لفهم ذلك أكثر، لنأخذ المثال التالي: لاعب أ قام بإعطاء أداة للاعب ب. تم حفظ اللاعب أ. حدثت مشكلة وتوقف الخادم عن العمل. في هذه الحالة، الخادم لم يتوقف بشكل طبيعي، وبالتالي اللاعب ب لم يتم حفظ "حصوله على الأداة"، وفي نفس الوقت، فقد تم تسجيل أن اللاعب أ قام ب"إعطاء الأداة"، مما يعني أن الأداة قد ضاعت تماما. ويمكن تطبيق ذلك على حالات أخرى (حدوث العكس يعني نسخ الأداة مثلا). بالتأكيد، الشيء الإجابي أنه يتم تسجيل العمليات من جهة ثانية، ويمكن العودة إلى هذا السجل لمعرفة ماذا ضاع وماذا أضيف. لكن هذه عملية مكلفة جدا، بحيث تحدث العديد من العمليات في الثانية الواحدة! والرجوع إليها جميعها للتحقق يدويا أمر شبه مستحيل. ناهيك على أن حفظ السجلات نفسه معرض للخطأ. الإجراءات التي تم اتخاذها لجميع هذه الأسباب، فقط تم العمل غلى إضافة 5 أنظمة مختلفة جديدة للخادم، تعمل بشكل آلي ومستقل، ولكل منها دور محدد. ويشمل ذلك: مراقبة عمل الأنظمة الرئيسية للسيرفر، وجودة الاتصال بقاعدة البيانات. في حالة حدوث خلل ما، يتم إشعار نظام ثان ليحاول إعادة تشغيل النظام أو الاتصال الحاصل به خلل، ورفع البيانات إليه مجددا. في حالة حدوث خطأ في حفظ أي معلومة بإحدى قواعد البيانات الرئيسية، فإن نظاما آخر يتولى نقلها لمركز ثان لحفظ البيانات ريثما تتم مراجعتها ودمجها بقاعدة البيانات الرئيسية. في حالة حدوث خلل في أي الأنظمة أعلاه، أو عدم مقدرتها على تدارك الخطأ، فإن نظاما آخر سيقوم بالبحث عن جميع البيانات التي لم ينبغي حفظها، وتسجيلها، ثم إيقاف الخادم بشكل تلقائي حتى لا تحدث أية خسائر أخرى أو إضافية. استغللنا الفرصة أيضا لتحديث الأساس البرمجي (Framework) المستخدم في برمجة الخادم (من .net6.0 إلى .net8.0)، لأن ذلك يسهل علينا التدخل بشكل أسهل للبحث في ذاكرة الخادم ومعرفة ماذا حدث في حالة وجود أي خلل. لقد تم العمل على صنع وتجريب هذه الأنظمة بوتيرة سريعة، بالنظر إلى عامل أن اللعبة متوقفة. لذلك فمن المحتمل، وإن كنا لا نرجو ذلك، أن تحدث أخطاء جانبية. لكننا سنعمل على تجريبها وتحسينها أكثر خلال الصيانات المقبلة، وذلك بهدف تفادي أية مشاكل من هذا النوع مستقبلا أو الحد من أثرها. --------------------------- نأتي الآن إلى مسألة الفصل الذي حدث يوم البارحة. رغم وجود رجوع زمني بحوالي 15 دقيقة للوراء. فقد تمت مراجعة وتصحيح حوالي 140 من العمليات المهمة والغير الصحيحة، أي التي لم تتم بشكل كلي (عدم الحصول على أداة رغم دفع سعرها...)، ويشمل ذلك: المتاجرات أو عمليات البيع التي تزيد قيمتها عن 20 ألف ذهبة، أو التي تشمل أدوات مميزة (من المتجر). عمليات الصناعة للأدوات المهمة، أو التي تم إنجازها بعدد كبير. مكافآت المهام التي تشمل "رمز البارون". عمليات التخزين والسحب من المستودع. عمليات التطوير والتطوير الخاص، الخاصة بالأدوات ذات المستوى العالي (30+). الأدوات المحصل عليها من البريد المميز (حزم الترحيب، ومشتريات متجر الأدوات). المراجعة لا تشمل الأدوات والذهب المحصل عليهم من سقوط الوحوش، الحفر، الصيد. بالإضافة إلى الخبرة واللفل المكتسب. لكن القيمة الإجمالية لجميع هذه العمليات ليست مهمة، وسيحصل اللاعبون على تعويض بديل. مع ذلك، فمن الممكن أن نكون قد أغفلنا عن إحدى العمليات المهمة، ونرجو من اللاعب المعني في هذه الحالة مراسلتنا عبر إنشاء تذكرة في قسم الدعم الفني بخصوص الموضوع. التعويضات سيحصل اللاعبون ممن لعبو اللعبة في أخر 24 ساعة قبل الخلل على ما هو آت: عدد (2) 12+2 ترياق تكديس خبرة. عدد (1) 10 ترياق خبرة. عدد (12) ترياق سقوط. عدد (80) عطر بري C. عدد (1) عملة 100 ألف ذهبة. تمديد عروض الشحن وعربة الأسرار إلى يوم السبت 13 يوليو. خبرة وسقوط مضاعف ليومي 12 و13 يوليو، من الساعة 9م إلى 11م بتوقيت مكة المكرمة. شكرا على تفهمكم وصبركم وثقتكم. فريق إدارة اللعبة *** Dear heroes of WoS This post is a clarification for yesterday's mishap. What happened? Due to an unexpected error on 11/07 at 00:47 server time (UTC+3), we had to stop the game. This issue directly affected one of the core server systems, responsible for saving and retreiving player data from the game’s databases. After a thorough investigation, we discovered that the problem itself wasn't significant (in this case, a timeout happened during the save of player's logs), as such issues are rare. However, this highlighted a vulnerability: while our core server systems are designed to operate without errors, they are not foolproof. they can fail due to minor bugs (like programming errors or temporary disconnections with a database). When this happens, the entire game stops. The main concern, aside from needing to restart the server, is losing player data for a short period. Although this duration is brief (a few minutes) and not a major issue, the more critical point is that the data saved during server operation is not consistent since each character is saved individually and at different times. To illustrate this, let's consider the following example: Player A gives an item to Player B. Player A’s data is saved. An issue occurs, and the server stops. The server didn’t shut down properly in this case, so Player B’s receipt of the item wasn’t saved, while Player A’s action of giving the item was recorded, resulting in the item being lost entirely, this scenario can apply to various cases (the opposite scenario for example in which the item will be duplicated). Fortunately, operations are logged separately, and we can refer to these logs to determine what was lost or added. this process is very resource-intensive, as many operations occur per second, making manual verification nearly impossible, additionally, logging itself can have errors. Taken measures To address these issues, we’ve implemented 5 new autonomous and independent systems to the server, each with a specific role, including: Monitoring the main server systems and database connection quality. If an error occurs, another system attempts to restart the problematic system or connection and re-upload the necessary data to it. If there is an error saving information to a main database, another system temporarily transfers it to a secondary data center until the data is reviewed and merged in the main database. If any of the above systems fail or cannot handle the error, another system will identify all data that should have been saved, record it, and then automatically shut down the server as an emergency measure to prevent possible or further losses. We've also updated the programming framework used for the server (.net 6.0 to .net 8.0) to make it easier to investigate the server’s memory and understand any issues that arise. These systems were developed and tested quickly, given the game was down. therefore, it’s possible (although we hope not), that some side errors may occur. and we will continue testing and improving them during upcoming maintenance to avoid or minimize such issues. Regarding the problem yesterday, despite a rollback of about 15 minutes, we reviewed and corrected approximately 140 operations (for example: not receiving an item despite paying for it). These include: Trades or sales exceeding 20,000 gold or involving special items (from the store). Important item crafting operations or those done in large quantities. Quest rewards involving "Baron tokens". Storage and withdrawal operations from the warehouse. High-level item update and special refine operations (30+). Items obtained from premium mail (welcome packages and store purchases). The review does not include nonsignificant operations, such as items and gold obtained from monster drops, digging, fishing, experience, and level gained. and players will receive alternative compensation that is listed below. However, if there is an operation that has been slacked, we ask the player to contact us by creating a ticket in the technical support section. Compensation As for the compensation: Players who played the game in the last 24 hours before the glitch will receive the following: (2) 12+2 Piled exp potions. (1) 10 exp potions. (12) Drop potions. (80) C-essence. (1) 100,000 Gold Coin. extending recharge and the item shop offer until Saturday, July 13. 2x Exp and drop event from 9pm to 11pm UTC3+, on 12 and 13 of July Thank you for your understanding and patience: The management team of WoS.
-
ملاحظات الصيانة 01/07/2024 - Maintenance Patch Notes
DEV XyT replied to DEV XyT's topic in ملاحظات الصيانة
لقد تم تعديل المنشور لتوضيح هذه النقطة: تم إزالة نسبة فشل صناعة حزم أدوات المتجر (المركبات، ترياقات الخبرة والسقوط)، واصبح نسبة نجاحها 100%. -
ul.asdaStyleList { list-style: none; } ul.asdaStyleList li::before { content: "\2714"; color: #803caa; font-weight: bold; margin-left: 7px; margin-right: 7px; } ملاحظات اللعبة تم تغيير مستوى بيع الأدوات من متجر الشحن إلى مستوى 24. الأدوات المشتراة من الشخصيات الغير اللاعبة لم تعد مرتبطة بالحساب. تم إضافة مناعة للزعماء من الخوف وتقليل سرعة الحركة. تم تقليل سعر بيع الكاشف للتاجر. تم تقليل ذهب مهام التجميع (بربورة والمخلل) مع إعادة فتحهما لمستوى 39. تم إصلاح مشكلة خاصة بإنعاش الوحوش نعتقد أنها السبب الرئيسي في عدم رجوع الوحوش مرة أخرى عند قتلهم (مخلل بلاد الشمس مثلا) عندما تستخدم الصنارات الجديدة سيتم ربطها بالحساب، الأمر الذي ليس له علاقة بالصنارات السابقة، لذلك يجب التحذير بشأن شراء صنارة. عند إعادة تفعيل البف، فقط المدة ستتأثر ولن تتأثر نقاط الصحة بالزيادة أو بالنقصان مثالًا على بف الصحة. تم إصلاح مشكلة خاصة بحركة الوحوش تجعلهم أحيانا يمشون على الجدران. تم إصلاح مشكلة إعادة تعيين كلمة السر. ليس من الممكن أن تقوم بالحفر مع قتل الوحوش بعد الآن. تم إزالة نسبة فشل صناعة حزم أدوات المتجر (المركبات، ترياقات الخبرة والسقوط)، واصبح نسبة نجاحها 100%. تحسين جودة ثبات واستقرار السيرفر. تم إصلاح مشاكل المهام، سلسبيل بشكل خاص وغيرها. تم إصلاح مشكلة إعادة تسمية الأليف في الكلاينت الإنجليزي. تم تحديد مشكلة خاصة بالسيرفر من طرف المزود وإصلاحها. ملاحظات إدارية لم يعد من الممكن المتاجرة بالأدوات التي يتم شراؤها من متجر الأدوات قبل بلوغ المستوى 24. هذا الإجراء يضمن أن الأدوات تأتي من مصادر موثوقة ويعزز نزاهة التبادل بين اللاعبين. *** In-Game Notes The level to sell tools from the mall has been changed to level 24. items purchased from the regular shop are no longer account-bound. Immunity to fear and reduced movement speed have been added to bosses. The selling price of the reagent to the merchant has been reduced. The gold reward for collection tasks (parasol and Pickle) has been reduced and reopened at level 39. Fixed an issue with monster respawns, believed to be the main reason monsters did not respawn after being killed (eg: Sunny Coast's pickles). New fishing rods will be account-bound, which does not apply to previous rods, so caution is advised when purchasing a rod or using it. When reactivating buffs, only the duration will be affected without changing health points, as an example with health buffs. Fixed an issue with monster's pathfinding, that sometimes caused them to walk on walls and obstacles. Fixed an issue with password reset. Digging while killing monsters is no longer possible. The failure to craft premium item packages (mount, exp and drop potions) has been cancelled, the success rate is 100% now. Improved server stability and reliability. Fixed quest issues, especially with Ellosa and others with wrong coordinates. Fixed an issue with renaming pets in the English client. The cloud provider has investigated and solved a problem with the server Administration Notes It's no longer possible to trade premium items before reaching level 24. To make sure that premium items are from trusted sources and enhance the fairness of exchanges between players.
-
ul.asdaStyleList2 { list-style: none; } ul.asdaStyleList2 li::before { content: "\2022"; color: #803caa; font-weight: bold; margin-left: 6px; margin-right: 6px; } مرحبا فرساننا الأعزاء، نخبركم أن خوادم اللعبة ستتوقف يوم الإثنين 1 يوليوز، في تمام الساعة التاسعة ونصف صباحا بتوقيت السعودية (UTC+3) لإجراء صيانة عليها. المدة المقدرة للصيانة: من ساعتين (2) إلى 3 ساعات. سجل التعديلات سيكون متوفرا بعد الصيانة. *** Dear players, We would like to inform you that the game servers will be shut down on Monday, July 1 for maintenance, around 9:30 AM server time (UTC+3). Access to the game will not be possible during this period. Estimated duration of the maintenance: 2 to 3 hours. Changelog will be available after the maintenance.
-
- 1
-
ul.asdaStyleList { list-style: none; } ul.asdaStyleList li::before { content: "\2714"; color: #803caa; font-weight: bold; margin-left: 7px; margin-right: 7px; } ملاحظات اللعبة مستوى الشراكة كان يعود إلى 1 عندما يتم فصلها في غياب شريك الأسرار. هذه المشكلة تم حلها. تم أيضا تعويض الخبرة المفقودة للاعبين الذين قاموا بإنشاء تذكرة وتم تأكيد بلاغاتهم، خلال الصيانة. (ملاحظة: في حالة تعدت الخبرة الإضافية الخبرة اللازمة لارتقاء مستوى الشراكة فإنه ينبغي قتل وحش في وجود الشريك حتى يرتقي المستوى، وذلك لأسباب متعلقة ببعض الألقاب). تم التعرف على خلل بحساب المسافات بين اللاعبين، يتسبب في حصول اللاعبين على خبرة من خرائط أخرى. هذا الخلل تم إصلاحه. تمت إعادة النظر في كيفية حساب الخبرة داخل الفريق: كلما كبر الفارق بين مستوى اللاعب ومستوى الوحش المذكور، قلت نسبة الخبرة التي يكتسبها، حتى لو كانت الشخصية الأساسية في الفريق مستواها قريب من الوحش. لم يعد تطبيق ترياقات الخبرة يؤثر في الخبرة المكتسبة من قبل باقي أعضاء الفريق، (لكن الخبرة الإضافية المكتسبة يتم مشاركتها مع شريك الأسرار، هذا لم يتغير). أعضاء الفريق غير النشطين (بسبب البعد عن باقي الأعضاء) سيساهمون كذلك في رفع مستوى الخبرة المكتسبة من قبل الفريق بشكل طفيف، هذه إضافة متعمدة وليس خللا (ما يسميه بعض اللاعبون ب"خبرة الفريق"). تمت مراجعة وإصلاح خبرة القتل الساحق (One Shot)، وتعميم آليتها على جميع التخصصات، سواء ذات المدى القريب أو البعيد. نسبة إتمام المهمات كانت تقل حسب أعضاء الفريق. هذا القيد تمت إزالته لتسهيل إتمام المهمات داخل الفريق. عند تغيير كلمة السر على الموقع، لم يكن التعديل يتفعل آنيا عند دخول اللعبة، هذا الخلل تم إصلاحه. تم إصلاح ألقاب الصناعة. كان يوجد خلل يمنع من حذف الألقاب (التي يمكن إعادة اكتسابها)، هذا الخلل تم إصلاحه. لم يكن من الممكن متاجرة أدوات المتجر قبل وصول مستوى 24، هذا القيد تمت إزالته. عنذ عدم إتمام المهام اللازمة لدخول قصر الأميرة المحطم، واختفائها بسبب تعدي المستوى الأقصى لها، كانت المهام يتم تسليمها عند مدخل القصر، ولكنها لا تظهر قبل إعادة تشغيل الدخول. هذا الخلل تم إصلاحه. لم يعد من الممكن حذف مهمة دخول قصر الأميرة المحطم اليومية إلا عند التواجد داخل المدينة. عند تطبيق عقوبة تمنع الحفر، الصيد أو قتل الوحوش، فإنه أصبح اللاعب يتلقى إشعارا بذلك داخل اللعبة يبين الوقت المتبقي للعقوبة. مهارة الهدف الدقيق في شجرة المنجنيق تم إصلاحها. ملاحظات إدارية تمت مراجعة عقوبة استخدام التلقائي لقتل الوحوش، بحيث تم إلغاء عقوبة الحظر الدائم عند استخدامه للمرة الأولى. سيتم توضيح العقوبات في موضوع منفصل. كما سيتم إعادة فتح الحسابات المحظورة بعد تطبيق العقوبة المناسبة عليها في وقت قريب إن شاء الله. لا داعي لمراسلة الدعم الفني بهذا الخصوص. بناء على اقتراح بعض اللاعبين، سوف يتم منح حزم مساعدة للاعبين الجدد لدعمهم في مغامراتهم على أراضي الأسرار. الأدوات ستكون غير قابلة للمتاجرة، وسيتم إرسالها تلقائيا في البريد المميز للشخصية في المستويات التالية: 1-10-20-30. الهدايا موضحة بالترتيب في الصور أسفل الموضوع. بالنسبة للشخصيات التي تم إنشاؤها مسبقا، فإنها، بالإضافة إلى الحصول على الأدوات التي تخص المستويات التي سيتم الوصول إليها مستقبلا، فإنه سيتم إرسال الحزمة التي تخص آخر مستوى وصلت له الشخصية قبل الصيانة. الأدوات السابقة سيتم إرسالها خلال ال24 ساعة القادمة بإذن الله. مثال: شخصية لف15 قبل الصيانة ستحصل على حزمة المستوى 10. كما ستحصل على الحزم الخاصة بمستوى لف20 و30 عند بلوغ هذه المستويات. ----------------------------- In-Game Notes Soulmate level used to return to 1 in the case of disbanding the soulmate relation. This problem has been solved. (Attention: If the additional experience exceeds the experience necessary to raise the level of the soulmate relation, a monster must be killed in the presence of the soulmate in order for the level to rise in a correct manner, for reasons related to some titles.) A bug has been identified related to calculating distances between players, causing players to receive experience from other maps. This bug has been fixed. The method of calculating the experience gained in party has been reconsidered: The greater the difference between the player's level and the level of the monster in question, the lower the percentage of experience the character will gain, even if the main character in the party has a level that is approximate to the monster. Applying EXP potions no longer affects experience gained by other party members, (However, additional experience gained is shared with the soulmate, this was left untouched.) Inactive or AFK party members (due to the distance from other members) will also contribute to slightly increasing the level of experience gained by the team, this is a deliberate addition and is not a bug (what some players call "party experience"). The experience gained by one shotting has been reviewed and overhauled, and it's mechanism has been also added to all classes, both short and long range. The percentage of quest completion was lower depending on the party members. This restriction has been removed to make it easier to complete missions within the party. When changing the user's account password on the site, the change was not activated or applied immediately when entering the game. Causing in an incorrect password error. This bug was fixed. Crafting titles has been fixed and should work properly as of now. There was a bug that prevented titles (which can be re-earned) from being deleted. This bug has been fixed. It was not possible to trade shop items before reaching level 24, this restriction has been removed. If the quests required to enter the Ruined Queen's Palace were not completed, causing them to disappear due to exceeding beyond the maximum level for taking the quest, the quests were delivered at the entrance of the palace, but they did not appear before restarting the game. This bug has been fixed. The daily quest to enter the Ruined Queen's Palace can no longer be deleted except when inside the town. When a penalty is applied that prevents digging, fishing, or hunting monsters, the player now receives a notification within the game indicating the remaining time for the penalty. Sharp Aim from the Soul of Master Ballista tree has been fixed. Administration Notes The penalty for using 3rd party automated programs to kill monsters has been revised, so that the permanent ban penalty that was previously handed as a first offense has been removed. Penalties will be explained in a detailed manner in a separate topic. The blocked accounts will also be re-opened after the appropriate punishment is applied to them soon, God willing. There is no need to contact technical support in this regard. Assistance packages will be granted and given to new players to support them in their adventure in Asda Story. Items will be untradeable, and will be automatically sent to the character's token mail at the following levels: 1-10-20-30. The gifts are shown in order in the pictures below the topic. For previously created characters, in addition to obtaining the items related to the levels that will be reached in the future, they will be sent the packages that matches the last level the character reached before maintenance took place. The items mentioned previously will be sent within the next 24 hours, God willing. Example: A Lv15 character before maintenance will obtain the Lv10 package. You will also obtain the packages for Lv20 and Lv30 right as you reach these levels.
-
ul.asdaStyleList2 { list-style: none; } ul.asdaStyleList2 li::before { content: "\2022"; color: #803caa; font-weight: bold; margin-left: 6px; margin-right: 6px; } مرحبا فرساننا الأعزاء، نخبركم أن خوادم اللعبة ستتوقف يوم الجمعة 21 يونيو، في تمام الساعة الواحدة مساء بتوقيت السعودية (UTC+3) لإجراء صيانة عليها. المدة المقدرة للصيانة: ساعتين (2). سجل التعديلات سيكون متوفرا بعد الصيانة. *** Dear players, We would like to inform you that the game servers will be shut down for maintenance around 1:00 PM server time (UTC+3). Access to the game will not be possible during this period. Estimated duration of the maintenance: 2 hours. Changelog will be available after the maintenance.
-
- 2
-
ul.asdaStyleList { list-style: none; } ul.asdaStyleList li::before { content: "\2714"; color: #803caa; font-weight: bold; margin-left: 7px; margin-right: 7px; } ملاحظات الخادم لقد تم إجراء التجارب اللازمة على خادم اللعبة. وسنوافيكم بالتفاصيل فور تحليل البيانات المجمعة. ملاحظات اللعبة تسجيل الأسماك في دليل الصيد أصبح يعمل بشكل صحيح. عند وصول مستوى تغذية الأليف إلى 0، فإنه أصبح يعود إلى الحقيبة مع المستوى الصحيح (0%)، وبالتالي من الممكن إنعاشه دون الحاجة إلى إعادة تسجيل الدخول إلى اللعبة. ملاحظات إدارية نحن على علم بوجود مشكلة تسبب في زيادة الضرر بشكل غير طبيعي. ولازلنا نبحث في مصدرها وكيفية إعادة محاكاة المشكلة، ونشكر اللاعبين الذين بلغوا عنها. لكن، وحتى يتسنى للجميع الحصول على تجربة لعب متكافئة، فقد تم اتخاذ الإجراءات التالية: تم إلغاء مهارة شريك الأسرار الكامنة "الحب الضاري"، لوجود احتمال ارتباطها بالمشكلة، من خلال التجارب الأولية التي تم إجراؤها. تم تطبيق عقوبة على اللاعبين الذين استخدموا الخلل لصالحهم بشكل مبالغ فيه لرفع مستواهم، دون التبليغ عن ذلك: العقوبة تشمل: تخفيض مستوى الشخصية إلى 24، إلى جانب حظر صيد الوحوش لمدة 3 أيام، في حالة تعدى الضرر اليومي 100م. هذه العقوبة مؤقتة، لحين النظر فيها أكثر من قبل إدارة اللعبة. كما أن بإمكان الأشخاص المعنيين التواصل معنا عبر نظام دعم التذاكر في حالة كان لديهم تبرير أو عناصر إضافية لتوفيرها. الصورة الآتية تبين بعض الأرقام المتعلقة بأضرار الشخصيات المعنية. ----------------------------- The necessary experiments have been conducted on the game server. We will provide you with details as soon as we analyze the collected data. In-Game Notes Registering fish in the fishing book now works correctly. When a pet's hunger level reaches 0%, it returns to the inventory with the correct hunger level (0%), so it can be revived without having to log back into the game. Administration Notes We are aware of a bug that causes the players to inflict unnatural ridiculous amounts of damage. And we are still, working on investigating the source behind the problem and how to replicate the bug. And we thank the players that have reported the bug as well. However, and so that everyone can have an equal and fair gaming experience, the following measures have been taken: The soulmate Skill 'Love Love Power' has been disabled, due to the fact that it's related to the unnatural amounts of damage problem that was recently abused. A penalty was applied to players who used the bug to their advantage excessively to raise their level and kill monsters, that are in normal means impossible or way too strong for them to deal with, without reporting it to staff. Punishment includes: lowering the character's level to 24. And banning said characters from hunting monsters for approximately 72 hours, in case the daily damage exceeded 100M. This penalty is temporary, until further consideration by the game administration. Concerned persons can also contact us through the ticket support system if they have justification or additional elements to provide to staff regarding their penalties. The following screenshot shows the insane numbers related to the damages of the concerned individuals.
-
ul.asdaStyleList2 { list-style: none; } ul.asdaStyleList2 li::before { content: "\2022"; color: #803caa; font-weight: bold; margin-left: 6px; margin-right: 6px; } مرحبا فرساننا الأعزاء، كما لاحظتم في الأيام الأخيرة، فإنه تحدث انقطاعات للاتصال بين الخادم واللاعبين من حين لآخر. هذا بالتأكيد ليس أمرا طبيعيا، ويشوش على تجربة اللعب الخاصة بجميع اللاعبين. بعد تواصل ونقاش مع شركة الاستضافة، فإنه توصلنا إلى أن السبب يرجع غالبا إلى مشكلة في جهاز السيرفر (Hardware Problem)، وبالتحديد على مستوى بطاقة الشبكة الخاصة به. ولأجل إجراء التجارب اللازمة لتأكيد ذلك أو نفيه، فإنه ينبغي فصل خوادم اللعبة بشكل كامل. نخبركم إذا أن خوادم اللعبة ستتوقف يوم الثلاثاء 18 يونيو، في تمام الساعة العاشرة صباحا بتوقيت السعودية (UTC+3). المدة المقدرة للصيانة: ما بين ساعتين (2) إلى أربع ساعات (4). لن يتم إدخال أية تعديلات على اللعبة. بعض المعلومات العامة الجديرة بالذكر: ليست للمشكلة الحاصلة علاقة بالضغط على الخادم. بإمكان الخادم تحمل أضعاف عدد اللاعبين الحالي. لا يوجد أي تشويش خارجي على السيرفرات، كما أن الخادم مجهز بأنظمة جد الهجمات. في حالة تأكيد المشكلة، فإنه سيتم إجراء صيانة أخرى لنقل السيرفر إلى جهاز ثان. هذه عملية مكلفة في الوقت، إذ ينبغي نقل وربط السيرفر بجميع الأدوات التي يحتاج إليها عمله (أدوات التتبع والإدارة، قواعد البيانات ونظام حفظها، درع الحماية، مضاد التلقائي..). ولا نرغب في إيقاف اللعبة مدة طويلة لهذا الغرض حتى نتأكد أن ذلك سيحل المشكلة. شكرا على تفهمكم. إدارة اللعبة. *** Dear players, As you may have noticed in the last few days, there are occasional disconnections between the server and the players. This is certainly not normal, and it disrupts the gaming experience of all players. After communicating and discussing with the hosting company, we have concluded that the reason is most likely due to a problem with the server hardware, specifically at the level of its network card. In order to conduct the necessary tests to confirm or deny this, the game servers must be completely disconnected and shut down. So we would like to inform you that the game will be unavailable on thuesday 18/06 around 10:00 AM server time (UTC+3). Estimated duration of the maintenance: 2 to 4 hours. No edits are to be expected on the game. Some general information worth mentioning: The problem is not related to the pressure on the server. The server can handle multiples of the current number of players. There is no external interference on the servers, and the server is equipped with anti DDOS attack systems. If the problem is confirmed, another maintenance will be performed to move the server to a second machine. This is a time-consuming process, as the server must be moved and connected with all the tools it needs to work properly (tracking and management tools, databases and their storage system, firewall, anti-bot..). We do not want to stop the game for a long time for this purpose until we are sure that this will solve the issue. Thank you for your understanding. Asda Management Team,
- 1 reply
-
- 1
-
أهلًا وسهلًا بفرسان عالم الأسرار لقد مضى بعض الوقت منذ آخر تواصل بيننا وبينكم، ولتكون الصورة واضحة فإننا متأخرون بعض الشيء عن المخطط الزمني المقترح في بداية الإعلان عن تاريخ افتتاح اللعبة. لذلك، سيكون هناك تأخير في إنهاء العمل مما يعني تأخير الافتتاح أيضًا، كما أنه لا يمكن تحديد كمية التأخير المتوقعة الآن بسبب عدم وضوح كمية الوقت المطلوبة لإنهاء العمل. نعتذر عن هذه الأخبار، ولكن هذه الإجراءات يجب اتخاذها لضمان إدارة اللعبة ومراقبتها بشكل سلس من طرفنا. نحن نعلم أن هذا النوع من الاخبار ليس مبشرًا، ولكن يمكن النظر إليه من جانب آخر كموضوع أمان لضمان عدم افتتاح اللعبة ثم الدخول في فترات صيانة مطولة نظرًا للمشاكل التي قد تحدث مستقبلًا إذا تم افتتاح اللعبة بدون أدوات مراقبة دقيقة كالتي يقوم بإعدادها المطور حاليًا أو المشاكل التي قد تصدر من إضافات كالاحتفاليات وغيرها بشكل غير صحيح. نعتذر مرة أخرى على هذه الإجراءات المطولة والتي قد تكون غير واضحة بعض الشيء للاعبين، ولكننا على ثقة بأن المعظم متفهم خصوصًا بعد هذا المشوار الطويل. كما نود شكركم على ثقتكم بنا، نراكم بخير قريبًا إن شاء الله. بكل ود، إدارة اللعبة. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hello everyone, It has been a while since our last communication. Since we are somewhat behind the timeline, we are expecting a delay in the grand opening of the game. There’s no clear and exact date that we expect to finish work at as we are currently speaking. We apologize for any inconvenience, but these measures must be taken to ensure easier control and view of the game from our side. We understand that these types of news are not merry, but this could be considered as a safety measure to not have long maintenance to add/fix stuff in the future. We apologize for the delay again and it’s due to nothing but our busy schedules and lack of time. Thanks again for tuning in, see you soon. With respect, The management team of WoS.
-
- 1
-
مرحبا عزيزي Zaraki، شكرا على مشاركة هذه اللحظات مع بقية فرسان الأسرار. وتحية لجميع اللاعبين الذين شاركونا هذه المغامرة. تحياتي الخالصة لك.
-
مرحبا صديقي Toshiro، سلمت يداك على الموضوع، والذي يعتبر دليلا ومرجعا للساحرين بشكل عام. يثبت الموضوع نظرا لأهميته في القسم.
-
مرحبا صديقي Toshiro، سلمت يداك على الموضوع، والذي يعتبر دليلا ومرجعا للساحرين بشكل عام. يثبت الموضوع نظرا لأهميته في القسم.
-
مرحبا صديقي Toshiro، سلمت يداك على الموضوع، والذي يعتبر دليلا ومرجعا للساحرين بشكل عام. يثبت الموضوع نظرا لأهميته في القسم.